plutosjefen

kattememoarer fra et macholiv

Kortvarig håp for Pellejyplingen

Legg igjen en kommentar

Pellejyplingen – ungdommen jeg deler hus med – byr jo ofte på skuffelser. Hallå!!!! Skuffelser? Neineinei, her znakker vi om enorme NEDTURER!

Oppførsel zom får meg til å tvile på katterasens videre fremtid, oppførsel som får skammen til å krype oppover ryggraden min!

Jeg har jo labbet om det før ezze, men denne gangen øynet jeg et bittelite håp, tenkte jeg zkulle gi godt nytt om ungpelzen. Håpet gjaldt jakt. Da Pelle flytta hit var han jo komplett amatør på området, næææh, det er en fornærmelse mot amatører, han prøvde ikke engang! Side det har jeg sett fremgang, han ligner mer og mer på en katt. Håp, det finnes et bittelite håp. I zommer har han løpt omkring her som en tussete kattunge, og like gjerne jaktet på kongler som fugler. Zukk….

Nåh! Til POENGET! Fra mitt skjulested i blåbærlyngen hadde jeg  – Pluto – full oversikt.

Villdyret Pluto i skjul

Villdyret Meg – Pluto – i skjul

Pelle fanga to fugler på få dager, mjauet og bar seg for å vise frem fjærfangsten. Den første fløy sin vei da han i et jålete øyeblikk var mer opptatt av en skamløst skrytende tobeining (de liker at vi jakter, siden vi digger rotter og zlikt hehe) enn av byttet, men den neste klarte han utrolig nok å holde fast på.  Akkurat der – akkurat da – da var jeg litt zstolt av Pellejyplingen, jeppsijeppsi.

Et stolt øyeblikk for lærer og elev

Et stolt øyeblikk for lærer og elev

Så gikk det bratt nedover.

Fra fin-fine kattekunster til idiotisk herme-og-smiske-etter-tobeininger-oppførsel, er det mulig å falle så dypt på så kort tid?

Se bare her hva han fant på:

Pelle Tobeining

Pelle later som han har gått på to bein hele livet

Pelle later som han kan gå i ztige, men det er det jo OPPLAGT at han ikke kan!

Pelle later som han kan gå i stige, men det er det jo OPPLAGT at han ikke kan!

Jeg holder ut. Han er ok innimellom. Zukk….

 

Mjau meg tilbake:

