plutosjefen

kattememoarer fra et macholiv

Underverdenens hersker

2 kommentarer

Er du en pysepus bør du ikke lese dette, azzå.

Ah, nå som mine flotte poter endelig har funnet sin plass på tastaturet, nyter jeg hvert sekund. WWW, det er mi greie. Jeg har alltid trodd at min eneste navnebror var den dumme bikkja i Donald, men NÅ – ah, jeg elsker WWW-en! ;p

Pluto (alias Hades) er underverdenens hersker, herskeren over dødsriket! Ztilig! Haha, alle biter faller på plass, det jeg leser stemmer jo perfekt!  Hør bare her: «Guden for de døde, en fryktinngytende figur for de som fortsatt levde (…) Allikevel tilbøyelig i mytologien til å opptre uegennyttig. Han ble ofte framstilt som passiv framfor ond; hans rolle var ofte å opprettholde balansen.»

Å ja, jeg kan være nådig når jeg vil (for jeg regner med at det er det de mener). Småfuglene for eksempel, jeg lar jo mange av dem være i fred, jeg sender jo ikke alle til dødsriket! Og i hvert fall ikke hele nebbsakens kropp! Så som du forstår kan jeg være passiv også, akkurat som det stod da jeg leste.

At de levende frykter meg, det visste jeg jo, hvorfor skulle ellers tobeininger klappe meg med tykke hansker på, eller Pellejyplingen se bort når jeg nærmer meg?

Ah, dette blir en god dag for underverdenens hersker, jeg kjenner det på meg. MiaoWWW.

Her ser du meg være både barmhjertig og passiv, jeg sendte bare deler av fuglekroppen til riket mitt.

Bildebevis på at Pellejyplingen frykter meg. Han turde ikke røre seg en gang, lot bare som om han var en plante der nede på veien. Hah!

Treet mitt. MITT.

 

2 thoughts on “Underverdenens hersker

  1. så, hvem er Pelle? naboen? romkameraten? han er pusete ut!

    • Hallå? Pelle er en jyplingpus, han er så uerfaren og fjollete at det jeg nesten ikke orker å se på ham! Vi bor på samme holme, i samme hus, men det er jo MEG som bestemmer da *ssss*. Jeg skal nok fortelle et par sannheter om ham snart, bare vent!

Mjau meg tilbake:

